tisdag 31 mars 2015

25/03 vecka 13

Idag hade vi en lång lektion och under den så bestämde vi oss för att filma in några scener hemma.

- Vad har du arbetat med idag?

Idag har vi filmar under hela lektionen. Vi började med att fixa rekvisita och ljus till tagningarna vi skulle göra. Idag filmade vi 4 olika tagningar i olika vinkar och ljussättning. 

- Hur gick arbetet idag? (Stötte ni på svårigheter? Har du lärt dig något nytt? Gick något särskilt bra? etc)

Jag tycker arbetet gick bra, vi fick gjort i princip allt vi tänkt oss. Vi kom på fler ideer under tagningarna som vi tänkte kunde pass bra in i videon. Det svåraste var att vi i början inte fattade hur man ställde in skärpan på kameran och eftersom vi filmar med en systemkamera är det svårt att hålla kameran helt stilla utan kamerastativ. Men nu jag (och dom andra) lärt oss hur vi ska använda kameran rätt.

- Vilka tankar har du om den blivande filmen? Hur kommer den att bli tror du? Motivera.

Som tidigare veckor tror jag att våran video kan bli bra. Jag har roligt underlektionerna så jag hoppas musikvideon blir bra och sevärd. Jag tror att filmen kommer bli ganska djup och sorglig men att det ändå kommer finnas roliga scener.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar